|
70cm sectie A
call QSO
punten Best DX DX QTH DX QRB
beker
PA3EXV 162 44343
OL6R JN79VS 700 km
309
PA0GUS 95
20339 OK1KIR JO70PM 720
km 142
PE1EWR 57
17263 OK1KIM JO60RN 700
km 120
PE1GRJ 54
16316 OL6R JN79VS
813 km 114
PA0PFW 24
13497 OK1VMS JO70GU 637
km 94
PA0JNH 44
11439 OK1KIM JO60RN 639
km 80
PA0BAT 43
9669 OL2R JN89BO
729 km 67
PE1BTL 39
8639 OK1KIM JO60RN 577
km 60
PA0WMX 32
6151 DK0OG JN68GI
578 km 43
PA0EZ
8 2050 DL9MCC JN58UA
658 km 14
PA5WT 12
1758 DK9ZQ JO40XL
421 km 12
PA5DD
8 3051 DF0TEC JO73CF
653 km 21
PA3DWJ 10
1411 DL0GTH JO50JP 391
km 10
PA0SQE 4
770 DG3FK JO40XL
416 km 5
70cm sectie B
PA6NL 396 143454
OK1VFA JO80DG 869 km
1000
PA6C 369
124650 HB9Y JN36PC
776 km 869
PI4GN 208
62771 OE5D JN68PC
745 km 438
PE1RLF 165 43889
OL1B JO80IB 776 km
306
PI4ZLD 115 35803
DH9YX JN68OL 748 km
250
PI4FRG 99
26068 DH9YX JN68OL
734 km 182
PI4DEC 106 24845
OK1KZE JN79FX 712 km
173
PI4ZOD 58
12363 OL2R JN89BO
724 km 86
PI4WFL 25
6027 OK1KIM JO60RN 626
km 42
PI4KAR 26
3724 DH9FM JO50RF
456 km 26
70cm sectie C
PD2EZ 45
7130 DL9MCC JN58UA 585
km 74
PD0ROS 43
10566 SK7MW JO65MJ
586 km 50
23cm sectie A
PA0EHG 87
20367 OK1KIM JO60RN 636
km 652
PA5DD 83
19295 SK7MW JO65MJ
659 km 617
PA0WWM 54
11693 SK7MW JO65MJ
667 km 374
PA3AWJ 43
8700 OK1KIM JP60RN 639
km 278
PA0WMX 45
7819 G3OHM/p IO82QL 601 km
250
PA0BAT 47
7752 G4BRK IO91DP
563 km 248
PA0GUS 46
7533 DK4LI JO44WQ
335 km 241
PA0VVH 42
5364 F6DKW JN18CS
424 km 172
PA0SQE 31
4962 DL0GTH JO50JP 463
km 159
PB0AOL 41
4754 OK1KIM JO60RN 551
km 152
PA0EZ 26
4295 DK2GR JN59IE
514 km 137
PE1GRJ 30
4243 SK7MW JO65MJ
605 km 136
PA3EXV 28
3661 PI4ZLD JO11WM 242
km 117
PA0PFW 30
3178 G5B JO03CE
404 km 102
PE1EWR 19
2950 G5B JO03CE
295 km 94
PA0JNH 13
2068 OK1KIM JO60RN 639
km 66
PE1BTL 18
1664 PA6C JO33FB
174 km 53
23cm sectie B
PA6NL 117
31261 OE5MKM JN78CJ 820
km 1000
PA6C
98 26777 DD7MH JN68HD
698 km 857
PI4ZLD 77
17541 DL0GTH JO50JP 493
km 561
PI4FRG 42
8565 SK7MW JO65MJ
526 km 274
PA0PLA 43
8307 F6DKW JN18CS
579 km 266
PE1MMP 42
5443 DK2GR JN59IE
454 km 174
PE1RLF 38
4811 G5B JO03CE
413 km 154
PI4WFL 16
1675 SK7MW JO65MJ
605 km 54
13cm sectie A
PA5DD 31
5263 DF6NA JN49XS
451 km 433
PA0WWM 22
3956 G4BRK IO91DP
427 km 326
PA3AWJ 20
3358 DL0GTH JO50JP 458
km 276
PA0BAT 22
3259 OK1KIR JO60PM 503
km 268
PA0WMX 18
2854 DL0GTH JO50JP 347
km 235
PA0SQE 15
2105 G3MEH IO91QS
350 km 173
PA0GUS 15
2044 DJ8SP JO30EM
283 km 168
PA0EZ 14
1829 G3MEH IO91QS
402 km 150
PA0SQE 13
1528 G3XDY JO02OB
223 km 126
PA3EXV 11
1373 PI4ZLD JO11WM 242
km 113
PE1EWR 7
1116 G5B JO03CE
295 km 92
PB0AOL 12
1064 DJ8SP JO30EM
166 km 88
PE1BTL 6
555 DJ6JJ JO31LG
118 km 46
13cm sectie B
PA6NL 41
9115 DK0NA JO50TI
553 km 750
PA6C
40 9078 G3LTF IO91GG
575 km 747
PI4ZLD 31
6052 DL0GTH JO50JP 493
km 498
PA0PLA 18
2793 DJ8SP JO30EM
289 km 230
PE1RLF 14
1443 ON4CP JO20IV
178 km 119
9cm sectie A
PA3AWJ 14
2213 DL0GTH JO50JP 458
km 454
PA5DD 15
1970 DL3YEE JO42GE 262
km 404
PA0WWM 12
1538 G3XDY JO02OD
222 km 316
PA0BAT 11
1525 G3XDY JO02OB
360 km 313
PA0EZ
9 1001 G3XDY JO02OB
274 km 206
PA0GUS 7
722 PA6NL JO21BX
154 km 148
9cm sectie B
PA6NL 18
3653 DK0NA JO50TI
553 km 750
PA6C
17 2719 G3XDY JO02OB
372 km 558
PI4ZLD 13
2202 PA0PLA JO33JC 266
km 452
PA0PLA 10
1541 PI4ZLD JO11WM 265
km 316
6cm sectie A
PA5DD 15
1947 DL3YEE JO42GE 262
km 414
PA0BAT 12
1696 G3XDY JO02OB
360 km 361
PA0WWM 12
1473 G3XDY JO02OD
222 km 313
PA3AWJ 9
1055 PA0PLA JO33JC 200
km 225
PA0EZ
9 994 G3XDY
JO02OB 274 km 212
PA0GUS 6
581 PA6NL JO21BX
154 km 124
6cm sectie B
PA6NL 17
3524 G8IFT/P IO82QL 463 km
750
PA6C
15 2490 G3XDY JO02OB
372 km 530
PI4ZLD 14
2465 F1DBE JN09TD
309 km 525
PA0PLA 9
1396 PI4ZLD JO11WM 265
km 297
3cm sectie A
PA5DD 26
3670 G4BRK IO91DP
444 km 427
PA0BAT 21
3576 G4BRK IO91DP
563 km 416
PA0WWM 22
3004 G4BRK IO91DP
427 km 349
PA3AWJ 13
1623 G3DXY JO02OB
229 km 189
PA0EZ 14
1528 G3XDY JO02OB
274 km 178
PA0WMX 13
1496 PA0PLA JO33JC 203
km 174
PA0GUS 9
798 PA6NL JO21BX
154 km 93
3cm sectie B
PA6NL 36
6447 G4MAP/P IO82QL 463 km
750
PA6C
30 5870 G4EAT JO01HR
423 km 683
PI4ZLD 22
3478 F1DBE JN09TD
309 km 405
PE1MMP 17
1905 G3XDY JO01OB
315 km 222
PA0PLA 14
2247 DJ8SP JO30EM
289 km 261
12mm sectie A
PA0BAT 5
325 PA3AWJ JO21GW 132 km
371
PA0EZ
3 283 PA6C
JO33FB 125 km 323
PA3AWJ 4
211 PA0BAT JO31FX 132 km
241
PA5DD
5 209 PI4ZLD JO11WM
87 km 239
PA0WWM 4
163 PI4ZLD JO11WM
84 km 186
PB0AOL 1
40 PA0BAT JO31FX
40 km 46
12mm sectie
PI4ZLD 5
438 PA0EZ JO22OF
121 km 500
PA6C
3 189 PA0EZ
JO22OF 125 km 216
PA6NL
4 157 PI4ZLD JO11WM
54 km 179
PI4FRG 1
41 PA6C JO33FB
41 km 47
PA0PLA 2
34 PA6C JO33FB
23 km 39
6mm sectie A
PA3AWJ 1
15 PA0EHG JO22HB
15 km 17
PA0EHG 1
15 PA3AWJ JO21GW
15 km 17
Commentaren
PA6NL : Eigenlijk een nogal gemiddelde oktobercontest. Kapot
antennerelais op 23 cm tijdens "prime time" heeft zeker punten gekost.
Activiteit in PA en G bedroevend laag.
PA5WT : Alleen wat gedaan op 70 cm. Mijn antenne was een simpel
dipooltje op de boekenplank. Natuurlijk is mijn score, hierdoor, is niet
spectaculair.
PE1MMP : Het weer hebben we mee gehad, want bij het opbouwen
van het station hebben we geen drup regen gehad. Na het drinken van een
bakkie koffie werd er gestart en begon het weer te regenen. De horizon
werd steeds druileriger en het zicht steeds minder. Wat zal dat gaan worden?
De stations waren dun gezaaid over de band en vreemd genoeg was het
vaak makkelijker op 3 cm dan op 23 cm. Vanuit de richting ON was het zeer
stil. Langzaam aan werd het toch een redelijke contest en met een tevreden
gevoel werd er om 22.00 UTC gestopt. Het was weer droog tijdens het opruimen
van het conteststation en agregaat. Een contest seizoen met veel leuke
verbindingen en vooral gezelligheid werd hiermee afgesloten.
'73 van Martin PA0MJK, Philip PE1RST en Wim PE1MMP.
PA0EZ : Helaas barstte, doordat de pomp faalde, de waterkoelslang
van de 23 cm TX open en alle water kwam over mij en de spullen. Toen heb
ik na het dweilen er maar een punt achter gezet.
PA0EHG : Bijgaand mijn logs van de afgelopen oktobercontest.
Deze keer weer redelijk enthousiast meegedaan op 23 cm wat wel aardig ging.
Wel
duidelijk iets minder QSO's dan twee jaar geleden maar toch voldoende
voor tevredenheid. Ook weer het 47 GHz QSO met PA3AWJ wat weer prima ging.
PI4WFL : Ondanks de nodige verbeteringen aan het station ging
het deze keer erg moeizaam. Nog lang niet alles werkt zoals het moet werken.
Deze keer hadden we de kantelmast (12m) van PA3FGJ achter in de tuin opgezet,
met de bedoeling daarin 23 en 13 te doen. Helaas hebben we 13cm niet in
de mast kunnen hangen, dit i.v.m. de harde wind en de 'te' lichte rotor.
De rotor had al moeite genoeg met de 2 x 67 el voor 23. In de stromende
regen hebben we achter in de tuin de mast opgezet en vlak daaronder een
vouwwagen. Met een klein elektrisch kacheltje werd het redelijk behagelijk
in de vouwwagen, al hadden we af en toe het idee dat we gingen vliegen.
De volgende morgen bleek dat het maar goed was dat we de schotel (1,5m)
voor 13 niet in de mast hadden gehangen, want de mast was aardig scheef
komen te staan. Ongeveer 10 graden uit het lood.
Al met al hebben we niet veel verbindingen gemaakt, maar toch nog een
leuke afstand gehaalt op 23. Sked gemaakt op 70 en toen op 23 verbinding
gemaakt met SK7MW, 605 kilometer. Dit verbaasde ons zeer, aangezien we
verder eigenlijk alleen verbindingen binnen Nederland gemaakt hadden.
Koen PE1RCW
PA3EXV : Na de afgelopen contest van July met de hardnekkige
PA voor 70cm nu wel een 'relaxte' contest kunnen draaien. De problemen
in de RS1064 cavity bleken in de aansluiting van de anode van de buis te
zitten. Deze zit zoals gebruikelijk met fingerstock in de cavity. Doordat
echter dit fingerstock een keer erg heet is geweest waren er nogal wat
vingertjes verkoolt. Daardoor werd de efficiency erg slecht, en als de
temperatuur opliep na een tijdje CQ gegeven te hebben gingen er nog meer
vingers slecht contact maken. Tijd voor een revisie dus! Nu werk alles
weer naar behoren, maar de output van vroeger is nog niet terug. Dat komt
waarschijnlijk omdat de afblok-C tussen de anode en de cavity ook is vervangen.
Oorspronkelijk was dit van erg dun MICA, maar dat had ik het weekend
voor de contest niet liggen. Teflon-folie lag er nog wel, maar drie of
vier keer zo dik. Wie, oh wie heeft een stukje MICA (wat ook tussen TO-3
torren zit) van ongeveer 15 x 15 cm?
Een ander probleem is de luchtstroom door de buis. Er komt haast geen
lucht doorheen, zelfs niet met een blower van 150W die echte druk kan opbouwen
met een schoepenrad van 35 cm in diameter. Zodra er wat tijd is wil ik
toch eens het RF-deck opbouwen zoals deze in VHF/UHF unterlage staat. Miscchien
dat er dan minder luchtweerstand is.
Verder leuke contest met op de zondag duidelijk minder aanbod dan op
de zaterdag. Zondagmorgen om 07:00h lokale tijd wakker geschrokken van
de harde wind. Vlug de mast 6dB laten zakken (halve hoogte...). Beste verbinding
ooit op 70cm tropo in deze contest: 700km! Ondertussen begonnen met de
opbouw van een BLF2047 (electron Januari 2002) voor 13cm. Deze moet maart
2003 achter de schotel zitten. Toch kan ik wat ik nu hoor op 13cm ook al
werken met de 10W uit de tranverter in de shack. Op 23cm heb ik deze contest
wat minder gewerkt dan in July, toch voortdurent CQ gegeven...